Växa upp

för några år sen kunde jag inget annat än att lyssna på reklamradio. och måstet var rix fm. det fick inte vara något annat! jag dog av uttråkhet varje gång pappa satte på någon av sr-kanalerna i bilen. för mig var det som tomt eko med grå människor som bara står och pratar. inte min grej alls, jag skulle för alltid hålla mig till mitt älskade rix fm.
 
men så en dag slog jag på svt2 efter att alla skrivit om musikhjälpen på facebook och twitter. och wow! underbart var det. fanns absolut inget bättre, roligare och givande som det! jason, gina och kodjo. på grund av anledningarna att kodjo är så rolig trotsade jag lagen och slog över till p3. ända sen dess har jag lyssnat på p3. morgon, efter skolan, när jag pluggar, innan jag går och lägger mig - you name it! och jag som tyckte det var så "grått" och tråkigt!
 
jag tänker ganska ofta på det, hur man förändras och blir större. för några år sen var jag inte i den målgruppen, nu älskar jag att sitta och lyssna på verkligheten i p3. snacka om vilken förändring! men det är kul och det är bra. jag tycker det är kul att märka hur man växer.
 
 

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: