Höstbak med Lisa

Min dag spenderades i köket med Lisa H. Idag bakade vi nämligen cupcakes! Vi gjorde dubbelsatts och hittade sedan inga stora format utan fick ta massa små. Vi fick över 35 cupcakes! Inte illa alltså. Lång tid tog det också. Men goda och färgglada blev dem i alla fall. Muffins receptet tog vi fårn Leila Lindholms bakbok "A piece of cake". Frostingreceptet tog vi från en annan cupcakes bok.
 
Postat av: Therese

gud vad mumsigt! :D, jag håller på att baka för fullt just nu. Har gjort det i några timmar. Jag är halvt nervös för resultatet, men det ser rätt okej ut än så länge! :)

förresten. förlåt igen, för receptet. men jag har beslutat mig för att inte lägga upp det på bloggen, för de blev fula... -.- (a), men jag tänkte att jag kunde skriva det här?? Om det är okej? :), för det är ju kladdkakemuffins, med vit chokladkräm. Du har väl gjort vanlig kladdkaka någon gång förut? Det är bara att lägga smeten i muffinsformar istället. Så du kan få receptet på den vita chokladkrämen? Är det okej?, annars om du vill ha kladdkakereceptet, kan jag leta efter den boken, kommer inte ihåg från vilken av mina bakböcker jag tog det från. Men hör av dig! :)

Kraaaaaaaaaam! :*

Svar: de blev helt okej faktiskt! :D vi hade hallon i den rosa glasyren, björnbär i den blåa (hade inga blåbär :p) sen hade vi i lite rabarbersaft i de gröna, vet fortfarande inte vart jag fick den iden från... men de med hallon i smakade mest och bäst! :D
kladdkakemuffinsrecept hittade jag faktiskt i min receptbok, men jag tar gärna receptet med den vita chockladkrämen. det låter så gott!
hoppas det är bra med dig, och att du haft ett bra lov!
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam :D
Amanda Pettersson

2012-10-31 | 16:19:22
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se
Postat av: Therese

sv: Hahaha vad spännande det låter! :D, absolut! Här har du det:

150g vit choklad
2 dl vispgrädde
2 dl kesella vanilj

Smält den vita chokladen, (jag smälter den oftast i mikron, och håller hela tiden koll på den. När jag smälte den i kastrull, blev det katastrofalt. Men ja, jag vet inte, prova du vad du vill. Men mikro eller vattenbad är bäst tror jag :))
Vispa grädden tjock och blanda den sedan med chokladen och kesellan. Då kan du vispa lite lätt, tills allt är helt blandat (y)

Jodå, det är bra med mig, lite tråkigt med skola snart igen... Men lovet har varit bra! Hoppas att allt är bra med dig med! :D

Kram! :*

2012-11-04 | 14:28:48
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: