America

För ett tag sedan satt jag och kollade igenom gamla inlägg här på bloggen och hittade då något som jag skrivit under min resedagbok då vi var i USA: Min dröm om att åka ett år som utbytesstudent i USA är ännu större nu. När vi var i USA kände jag än väldigt speciell känsla, att hit vill jag tillbaka - men inte bara på semester utan för ett helt år. Tankarna om ett utbytesstudentår har hela tiden funnits med mig men pga. olika anledningar kommit och gått. Och som det ser ut kommer jag nog få uppleva min dröm nästa år.

 

Men nu är min ansökan inskickad. Nu kommer dötiden och väntan på en värdfamilj. På grund av mina allergier kan inte STS garantera mig en värdfamilj, men det ska göra va de kan för att hitta en. Någon måste det väl finnas, en familj utan djur som vill ha mig boende hos dem för ett helt år. Jag längtar, väntar och är nervös. Det är en tuff och jobbig känsla att veta att man lämnar familjen och kompisarna för ett år. Men det är min dröm och jag har så mycket stöd från alla runt omkring mig. Får jag en värdfamilj så löser sig nog allt.

Som sagt, nu är det bara att vänta.

 


Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: