Ego

Om filmen: Sebastian lever ett lyxliv på Östermalm med dyra märkes kläder och design klockor, fester och one-night stands. Högsta drömmen är att bli en signad artist och när drömmen är på väg att gå i uppfyllelse råkar Sebastian ut för en olycka som gör att han blir blind. Som hjälp kommer Mia, en snälla, vänlig och rolig tjej för att ta hand om Sebastian och en speciell vänskap växer fram emellan dem. Men när Sebastian erbjuds en operation som ska ge honom sin syn tillbaka förändras allt.
 
Regissör: Lisa James Larsson
 
Skådespelare: Martin Wallström, Mylaine Hedreul, Emil Johnsen, Sissela Kyle m.fl.
 
Genre: Drama, romantik, komedi
 
Speltid: 1 h 45 min
 
Åldersgräns: 7 år
 
Mina tankar: Bästa svenska filmen jag sett! Och jag som ändå brukar tycka att svensk film inte är så bra. Men den bara fortsätter att växa och växa. Jag har en känsla av att Ego kommer att vinna en del priser på Guldbagge galan 2013 - så hoppas jag i alla fall! Men tills dess är det ett tag kvar men jag råder alla er som läser detta att ta tillfället i akt och gå och se denna film på bio. Den hade allt jag önskade, och precis innan filmen startade sa jag till mig själv att inte ha för höga förväntningar. Men det behövdes inte. Överallt mitt i den sorgsna klämde de in lite galen humor och sedan i den ännu med sorgsna lite kärlek. Filmen överträffade helt sig själv! Skådespelarna var toppen, men en stor stjärna förtjänar regissören Lisa James Larsson!
 
Betyg: 5 av 5
 
 

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: