Sportlovet 2013

Lördag: Hela dagen spenderades i bilen upp till Bruksvallarna. Vi följde VM i Schladming på radion, och jag gjorde ett försök till att se Frida Hansdotters åk på SVT play vilket resulterades i att månadens surf tog slut.
 
Söndag: Första dagen i backen! Strul med pjäxorna men det ar skönt att stå på ett par skidor igen.
 
Måndag: Mera skidor.
 
Tisdag: Ännu mera skidor och sol!
 
Onsdag: Ännu soligare och äntligen kändes pjäxorna okej. After ski på Rudolf med en trubadur.
 
Torsdag: Här hände det grejer, spenderade hela förmiddagen på vårdcentralen i Funäsdalen pga av en vagel och resulterade i ett svullet öga. Efter lunch fick jag min medicin och begav mig ut i backen. På kvällen åkte jag längd med pappa och sedan blev det kvällsåk med pappa och Lars i slalombacken! Var lagom trött efter den kvällen...
 
Fredag: Sista dagen i backen! Syrran tävlade i en skidtävling. Planen var att denna dag att pappa och jag skulle pjöla oss igenom alla svarta backar i Ramundberget. Planen gick inte som planerat med dagen avslutades riktigt bra med After Ski i Rudolf med livebandet Segertåget (aka André Mhyrers band).
 
Lördag: I bilen igen, hem till Eskilstuna. Vi stannade till i Mora och kollade på några av pappas jobbkompisar som tog sig i mål på tjejvasan!
 
Första åket, jag på en solig topp, passade även på att sträck-läsa boken Eld!
 

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: