Cupcakes frossa!

 
Som jag tidigare berättat bestämde jag mig för att göra cupcakes i fredags. Jag gjorde två olika sorter, en med hallon frosting och sedan chokladcupcakes med chokladfrosting. Och jag säger bara att chokladcupcakes får bäst betyg!
 
Jag testade ett nytt muffins recept som jag hittade på Mariasbakglädje, en bakblogg jag ofta besöker!
Så här ser receptet ut:
5 dl mjöl
2 dl socker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
 
2 ägg
½ dl olja
1 dl mjölk
1½-2 dl naturell yoghurt
+ 2 msk kakao för chokladmuffins!
 
Frosting med philadelphiaost är inget jag föredrar att göra så min frosting består utav florsocker och rumstempurerat smörsom jag lätt vispar ihop. Sedan har jag i smältchoklad för chockladfrostingen!
 
 
 
 
 

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: