Dark shadows

Om filmen (wikipedia): Filmen berättar historien om en 200 år gammal vampyr och dennes dysfunktionella ättlingar. Barnabas Collins  lever livet som bekymmerslös, rik playboy tills den dag han krossar den unga häxan Angelique Bouchards hjärta. I vrede förvandlar hon honom till en vampyr och begraver honom levande. 200 år senare befrias Barnabas av en slump ur sin grav. Han återvänder till familjens egendom, Collinwood Manor bara för att finna att hans en gång storslagna hem är i ruiner och att hans ättlingar inte är i mycket bättre skick än huset.
 
Regissör: Tim Burton
 
Skådespelare: Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter, Eva Green och Chloë Grace Moretz m.fl
 
Genre: Komedi, skräck, fantasy
 
Jag tycker: Jag måste säga att jag blev riktigt besviken på den här filmen. Jag har många gånger sett trailern och tyckte den verkat så himla rolig! Och det var den också, i vissa stunder, men mest tycke jag den var dålig tyvärr. Jag älskar alla skådespelare som var med i filmen och Johnny Depp är alltid bra! Men tyvärr räckte det inte med bra skådespelare för att få den här filmen att fungera. Till min stora besvikelse...
 
Betyg: 1,5 av 5 poäng
 

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: