En uppenbarelse?

Har ni någon gång bara vaknat upp efter en dröm och kännt att allt känns rätt? Så var det för mig när jag vaknade upp imorse.

Jag har inte skrivit det på bloggen än, men för några veckor sedan så fick jag mitt antagningsbesked från STS. Jag har blivit preliminärt antagen till deras program, om jag tackar ja (och betalar en viss summa pengar) ska de göra allt de kan för att hitta mig en värdfamilj på andra sidan Atlanten. Jag har tänkt och tänkt och tänkt. Är det verkligen rätt för mig? Okej, det är något jag alltid drömt om, men är jag redo att lämna min familj och mina vänner ett helt år?

Jag har fått många peppade kommentarer från familjen och mina vänner men ändå har det inte kännts 100% rätt. Jag vill ju ta studenten tillsammans med mina vänner, men nu känner jag: hur stor roll spelar det? Trots alla peppande ord är det ändå JAG som ska vara bort från er alla i ETT HELT ÅR. Det är en ganska stor sak för mig.

Men efter att jag vaknade upp efter den där drömmen bara visste jag att jag ska komma iväg. Jag drömde att jag precis kommit till min värdfamilj och allt var jätte bra. Jag visste att jag drömde när det visade sig att familjen hade en neonrosa fluffig hund... Men som sagt, efter jag vaknat upp bara visste jag att det är det här jag ska göra!

 


Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: