Förra veckan

Hej! Så otroligt roligt att komma in här och se att det fortfarande finns några som kollar in här på bloggen trots min frånvaro! Förra veckan hände det så otroligt mycket saker när italienarna var här och vi hade så himla roligt! Hann inte sitta vid datorn än enda kväll, så här kommer en snabb resumé om allt som hände förra veckan:
 
Kristoffer fick vakten vid Slottet att skratta / Jag och Enrico
 
Måndag Italienarna kom på eftermiddagen, vi tog med dem till skolan och det var lite stelt. På kvällen träffades vi några stycken inne i stan för en fika och stämningen lättade lite.
 
Tisdag Vi åkte till Stockholm! På förmiddagen var vi på Naturhistoriska och besökte Cosmonova efter det åt vi lunch inne i stan och fick sedan fri tid att göra vad vi ville. Vi besökte självklart Slottet, Gamla Stan och lite butiker. På eftermiddagen blev det dags att åka hem, men jag och min italienare Enrico stannade kvar lite extra i stan för att sedan ta tunnelbanan till Farsta och åka med min pappa hem, som jobbar i Stockholm. Lyckad dag!
 
Onsdag Idrott med vår idrottslärare på förmiddagen, falukorv och stuvademackaroner som lunch hemma hos mig och på eftermiddagen pulkaåkning och korvgrillning i Vilsta! Likaså lyckad dag, pulkaåkningen speciellt. Efter det gick vi hem till mig och hängde några stycken (ganska många...) och på kvällen drog vi och bowlade!
 
På isstadion / Att klämma in mig och Malin + massa italienare i en bild var inte det lättaste
 
Torsdag Äntligen var det dags för skola! Vi startade dagen med en presentation om Sverige där de fick smaka en del svenska godsaker. På kvällen var vi och åkte skridskor, väldigt roligt!
 
Fredag Skola igen, i alla fall för vår del. Kvällen avslutades med en helgrym fest!
 
Lördag För mig väntade jobb i simhallen och Enrico följe med och kollade på. På kvällen var det pizza party hemma hos mig och vi blev fler italienare än svenskar. Vi kollade självklart på Melodifestivalen, en svensk tradition, men jag tror de tyckte att musiken sög...
 
Söndag Det var dags för alla underbara italienare att åka hem + jag blev sjuk...
 
Jag, Anna och Liza / 6 italienare + 3 svenskar i samma soffa
 
Veckan gick allt för snabbt och jag saknar varenda sekund av den. Hade så otroligt roligt, lärde känna både nya svenska kompisar och italienska! Det var inte roligt att säga hejdå på söndagen när det var dags för dem att åka hem. Både jag och Enrico kämpade för att inte börja gråta. Hade verkligen den bästa italienaren som bodde hemma hos mig, vi lärde känna varandra så himla bra: precis som man ska vid ett sådant här utbyte!

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: