Crazy, stupid, love

Om filmen: En vardagkväll som alla andra får Cal en obehaglig överraskning. Hans fru Emily vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David har Cal svårare att gå vidare.

På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob, en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.

 

Regissör(er): Glenn Ficarra och John Requa
 
Skådespelare: Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Jonah Bobo m.fl.
 
Genre: Komedi, drama, romantik
 
Jag tycker: Min första reaktion på filmen var: varför har jag inte sett den för en nu?! Jag har vetat om filmen ända sen den kom ut (2011) men det har aldrig blivit av att jag sett den. Men åh, så bra den var! Är totalt kär i den. Nog trodde jag att filmen skulle vara bra, men inte så bra och rolig som den faktiskt var! Steve Carell och Julianne Moore är två favoritskådisar hos mig och de spelade lika bra i denna film som alla andra, om inte bättre denna gång.
 
Till själva filmen: den började väldigt deppigt när Cal fick nyheten om att hans fru ville skiljas. Den passade perfekt till mitt deppiga fredags humör! Men sen tog filmen sin vändning när Jacob kommer in i bilden. Filmen tuffar på, blir bättre och bättre, roligare och roligare. Den slutade på topp, precis med ett sådant där lyckligt slut man visste den skulle sluta med. Denna film gjorde min fredagskväll mycket bättre! Detta är verkligen en film man kan se om och om igen!
 
Betyg: 5 av 5 poäng
 

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: