Linnea Henriksson

bildkälla/redigerad av mig
 
Senaste pop-tillskottet i svenskmusik tror jag nästan alla känner till vid det här laget. Underbara, härliga Linnea Henriksson som inte bara har en fantastisk röst utan är sjukt bra på att skriva låtar. Du söker bråk, jag kräver dans heter hennes senaste platta och varje gång jag lyssnar på den blir jag så himla glad. Jag nickar med till musiken, fylls av de poppiga tonerna och sjunger med. Alla låtarna på plattan är lika bra och jag tycker det är så häftigt och coolt att man kan göra så fantastisk popmusik på svenska. Varje låt har sin egen spännande historia, precis som korta noveller.
 
Mina favoriter är låtarna: Min stad, Ceclia (som dessutom ett flertal artister gjort sin egna version av, bl.a. Petra Marklund) och Du vet allt.
 
Lyssna på hela albumet genom att klicka här!

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: