Silver Linings Playbook

Om filmen: Pat, en före detta lärare har precis släppts ut från den psykiatriska anstalten där han suttit efter att ha försökt slå ihjäl sin frus älskare. Nu tvingas han flytta hem till sina föräldrar och gör allt han kan för återförenas med sin motvilliga ex-fru. På en brokig väg dit möter han mystiska Tiffany som har en hel del egna problem. (från sf.se)
 
Regissör: David O. Russel
Skådespelare: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Jacki Weaver, Chris Tucker m.fl.
Genre: Komedi, drama, romantik                            
 
Jag tycker: Den har filmen var en av de bästa drama-komedierna jag sätt på länge, om ens någonsin! Silver Linings är en otrolig sorglig film då nästan alla personer i filmen har något psykiskt fel, men det har en otroligt bra handling som gör att man fastnar och aldrig blir uttråkad. Bradley och Jennifer var helt a-m-a-z-i-n-g. Jag kan verkligen förstå varför Jennifer vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll för hennes prestation i filmen var outstanding!
 
Som ni förstår älskar jag verkligen den här filmen och jag slår vad om att det inte är sista gången jag ser den!
 
Betyg: En måste-se-film

Vill du kommentera inlägget? Gör der här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: